قهوه سبز با قهوه معمولی چه تفاوتی دارد؟

قهوه به عنوان یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها سالانه به مقادیر فراوانی در سراسر جهان مصرف می شود. همه ی ما با قهوه معمولی که روزانه مصرف می شود آشنا ستیم اما این روزها نام قهوه بر سر زبان ها افتاده است. شاید بعضی ها فکر می کنند قهوه سبز محصولی متفاوتی است و یا اینکه در اثر تغییر زنتیک بوجود آمده است اما حقیقتا قهوه سبز همان دانه‌های قهوه معمولی هستند که فرآیند رُست شدن هنوز روی آن ها صورت نگرفته است. دانه های سبز قهوه حاوی ترکیباتی است که به آن ها کلرژنیک اسید گفته می‌شود. کلرژنیک اسید یک نوع آنتی اکسیدان است که کاهش فشار خون و همچنین چربی سوزی را به دنبال دارد. دانه های سبز قهوه ی اولیه را رست می دهند و به رنگ قهوه ای در می آید که ما به صورت روزانه می بینیم. هنگامی که دانه‌های قهوه رُست می‌شوند بطور چشمگیری کلرژنیک اسید آن کاهش می یابد. به همین دلیل قهوه سبز سهله نسبت به قهوه‌‌‍‌های تفت شده دارای خواص بیشتری است. با این حال می توان گفت که قهوه ی سبز با قهوه های معمولی تفاوت های ویژه ای دارد و تفاوت آن ها تنها در حد تفاوت رنگ نیست.
تفاوت قهوه سبز با قهوه معمولی

ماده مؤثر موجود درقهوه ی سبز کلروژنیک اسید است که بر اساس مطالعات انجام شده این ماده به عنوان پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشار خون و یبوست و …. شناخته شده است. علاو بر این محققان از اثرات لاغرکننده قهوه سبز تاکید دارند. میزان کلروژنیک اسیدی در قهوه معمولی و هم قهوه سبز لاغری موجود است اما مقدار آن در قهوه سبز به مراتب بیشتر است. به شکلی که در هر لیتر قهوه معمولی یا قهوه سیاه 500-800 میلی گرم کلروژنیک اسید وجود دارد که این مقدار در قهوه سبز بسیار بالاتر از قهوه معمولی است. قهوه معمولی از کافئین بیشتری و قهوه سبز لاغری سهله از کلروژنیک اسید بیشتری برخوردار است، کافئین باعث افزایش فشار خون می شود و با مصرف قهوه معمولی انرژی در بدن افزایش می یابد. درنتیجه باعث افزایش فشار خون، ضربان قلب و فعالیت سیستم قلبی عروقی بدن می شود. اما در مقابل آن کلروژنیک اسید کاهش فشار خون را به دنبال دارد. درنتیجه قهوه ی سبز سهله به دلیل دارا بودن کلروژنیک اسید بالاتر و کافئین کمتر اثرات ضدفشار خون دارد.
تفاوت قهوه سبز با قهوه معمولی

تفاوت قهوه سبز با قهوه معمولی بیشتر از ان چیزی است که گفته شد. مقدار کلروژنیک اسیدی که در قهوه سبز موجود است نسبت به سایر قهوه های معمولی بسیار بیشتر است و به همین علت از اثرات متابولیسمی زیادی برخوردار است. علاوه بر این قهوه سبز و قهوه معمولی در مقدار کافئین تشکیل دهنده نیز با هم فرق دارند. قهوه سهله نسبت به قهوه معمولی دارای طعمی بسیار تلخ و عطری دل انگیز است. قهوه ی سبز حدود 20 درصد از کافئین قهوه معمولی را در خود دارد. به همین علت قهوه سبز عوارض کافئین زیادی که در قهوه معمولی وجود دارد را ندارد و به جای آناز مقادیر بسیاری کلروژنیک اسید برخوردار است. همانطور که گفته شد قهوه سبز در واقع همان قهوه معمولی است با این تفاوت که هنوز نرسیده است و رنگ آن سبز است که نشان دهنده کال بودن و نرسیدن قهوه است. امروزه به دلیل دغدغه ی مردم برای رسیدن به وزن دلخواه و برخورداری از تناسب اندام مصرف قهوه ی سبز طرفداران زیادی ویدا کرده است. همچنین تولید کنندگان دست به تولید قرص های مکمل و نوشیدنی های مکمل قهوه ی سبز زده اند و بازار این محصول را حسابی داغ کرده اند. طعم تلخ مزه قهوه در نوشیدن این نوع قهوه به چشم نمی آید یشتر به دمنوش های گیاهی شبیه است.

 

قهوه سبز لاغری سهله , قهوه ی سبز سهله , دمنوش لاغری سهله , چای سبز سهله , چای لاغری سهله , دمنوش سهله